Protestantse Kerk
Doorgaan naar hoofdinhoud
Vindplaats van geloof, hoop en liefde

Caspar de Gelder: "Verhaal van Jezus raakt me, dat wil ik verder vertellen"

Al vanaf jongs af aan trokken de verhalen in de Bijbel Caspar de Gelder (26) aan. Hij volgde zijn hart en doet nu de master gemeentepredikant aan de Protestantse Theologische Universiteit. “Het verhaal van Jezus grijpt en raakt me, dat wil ik verder vertellen.”

• studie theologie aan Protestantse Theologische Universiteit in Amsterdam
  • parttime jongerenwerker bij Noorderkerk in Amsterdam
  • is nu 1,5 jaar bezig met master gemeentepredikant

De juiste keuze

“Bijbelse verhalen en theologie hadden al van jongs af aan mijn aandacht. Ik ben eerst een andere studie begonnen, maar dat werd ‘m niet. Met de overstap naar theologie was ik echt op mijn plek. Ik voel me geroepen, het verhaal van Jezus grijpt en raakt me en dat verhaal wil ik verder vertellen.”

Startklaar

Tijdens de bachelor groeide mijn interesse om predikant te worden. De master gemeentepredikant was daarom een logisch vervolg. Tijdens de stageperiodes word je ‘startklaar’ gemaakt voor je werk na de studie. Je kunt stage lopen in een kerkelijke gemeente, maar ook bij andere instanties zoals Defensie. Het lijkt me waanzinnig mooi om in die wereld iets over God te kunnen delen.

Naast mijn studie ben ik jongerenwerker bij de Noorderkerk in Amsterdam. Daar ben je ook weer op andere manieren bezig om met jongeren samen op te trekken en te ontdekken wat Jezus volgen betekent.

Geroepen

Ik voel me geroepen om de woorden van God door te geven in kerk en samenleving. Ik kijk ernaar uit mijn talenten verder in te zetten in de kerk. Dat wat mij raakt in de Bijbel met anderen delen, zodat nog meer mensen Gods liefde gaan zien.

Denk jij wel eens na over verdieping in of naast je (toekomstige) werk? Bijvoorbeeld door een studie theologie? Kijk dan eens op de website van de Protestantse Theologische Universiteit.